10 Şubat 2014 Pazartesi

Canlıları öldürüp zevk için 'yemek' üzerine.

Başlığı 'vejetaryen' veya 'vegan'  kelimelerini kullanarak yazmadım çünkü kaskatı kesilmiş kalpleriniz ve alıştığınız düzeninizi bozmamak için okumayacağınızı biliyordum. Hemfikirseniz, şuan okumayı bırakabilirsiniz.

Vejetaryen olduğumdan beri sıkıntı çektiğim tek şey, vejetaryenliğimi yadırgayan insanlara laf anlatmak oldu. Ne bir sağlık sorunu yaşadım, ne bir eksiklik ne de maddi kayıp.

Karnistlerin yaklaşımları hep aynı, basmakalıp birkaç benzer cümle. Bu arada bilmeyenler için karnizm, insanları belli hayvanları yemeye koşullayan inanç sistemi ya da ideolojidir. Şimdi size o cümlelerden örnek vereceğim.
+Aa proteini nerden alıyorsun?!
+Bende kansızlık var, istesem de bırakamam eti :/
+AMA BİLİYORSUN Kİ EKOSİSTEM GEREĞİ HAYVAN YEMEMİZ LAZIM!!!!!!(şiddetle söylerler bu cümleyi genelde. ağızlarından tükürük fışkırır.)
+Doğanın gereği bu.
+Dinimiz bize bunu emretti!
+Etten alacağın vitamin başka bir şeyde yok..
+Yaaa valla tebrik ediyorum ama ben tadını çok seviyorum. Yemezsem doyduğumu anlamam:)))
+Sebzeleri de yeme o zaman! Onlar da canlı! (3/A sınıfından B.K'yı dinlediniz..)

Cevaplarını hep veriyorum hatta bilimsel verilerle açıklıyorum ama asla tatmin olmuyorlar. Şimdi tekrar açıklamaya çalışacağım.

Etlerden alacağınız herşeyi, sebzelerden de alabilirsiniz. 3 soru çürümüş oldu.
Mesela en çok protein dendiği için proteini açıklıyorum.
Soya bazlı besinler protein bakımından çok zengindirler. Üstelik doymuş yağ oranı ettekinden çok daha fazla düşüktür. Ayrıca vitamin, mineral ve lif içerirler. Baklagiller, bezelye, pirinç ve kuruyemiş de protein kaynağıdır. Ayrıca vegan değil de, vejetaryenseniz yumurta ve peynirde de oldukça fazla protein vardır. Sadece yumurtayla bile karşılayabilirsiniz.

"Tadını çok seviyorum"culara bir şey anlatamam, anlatmam. Kendine "hayvansever" derlerse, o zaman susturumazlar beni. Afiyet olsun cesetçiler.

Doğanın gereği bu değil. Ekosistem dendiğinde "kaplanlar da geyikleri yiyor." diyorsunuz. Kaplan ağaçla mı beslenecek? Ama sen sebzeyle beslenebilirsin. Üstelik hiçbir zararı da olmaz sana. Et yemek sana bir şey katmaz.

Etin getirdiği bir çok sağlık sorunları var! Gut, romatizma, kanser, verem, apandisit vs gibi hastalıklar 'özellikle' et tüketimiyle ortaya çıkar. Et erken yaşlanmaya neden olur. Çünkü et insan vücudundan olağanüstü bir çalışma bekler. Dr. Bonjuy, etin zararları üstüne bir çok araştırma ve deney yapmış, bilimsel olarak kanıtlamıştır.

Sebzeler de canlı, onları neden yediğimize gelelim.. Sebzelerin acı çekme mekanizması yoktur. Dalından bir adet domates kopardığınızda emin olun dal bunu farketmiyor. :) Veya domates işkence görmüyor, canı acımıyor. Dediğim gibi, ilkokul öğrencilerinin bile sormayacağı sorularla gelmeyin en azından.

"Dinimiz bunu emretti!!" Eğer inancına göre, gökten(!) koyun inmeseydi, oğlunu öldürecektin. Yani dinin emretti diye, en ufak çocuğunu kesecek miydin? Bunu onaylıyorsan o cani kalbini de al git burdan. Neyse, din gibi ütopik bir hayal dünyasına bir olaya girmek istemiyorum. Size de afiyet olsun cesetçiler.

Şimdi karnistler asla bu yazımla tatmin olmadılar. Bir sürü hakaretli, "ama..bla bla bla!!!!!" diye şiddetli yorumlar alacağım hatta 'arkadaşlarımdan'. Ben de buna duyarsızlaşmaya çalışıyorum.
İlk vejetaryen olduğumda abimin bahsettiği, vejetaryenlikten vazgeçenlerin nedenlerinin listesi vardı. Biri 'çevre baskısı'. Haklıymış. Fakat vazgeçenlerden olmayacağım.

GO VEGAN!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder